Úkoly 1.třída

22. června

Good morning children and also good morning to you, parents! :-)

Tento týden nás čeká poslední angličtina a potom už zasloužené prázdniny :-) Chtěla bych Vám, rodičům, moc poděkovat za práci, kterou jste s dětmi během distanční výuky udělali ... Vím, že to určitě nebylo vždy jednoduché a opravdu si vážím každé chvíle, kterou jste si na angličtinu našli :-)

Dnes už si jen připomeneme v krátkém pracovním listu předložky IN + ON s poslechem nahrávky. 

pracovní list TADY + nahrávka TADY

Pokud budete mít chuť, určitě si děti mohou zahrát jakoukoliv hru z celého roku na TOMTO odkazu, zopakují si tak slovní zásobu, kterou jsme se společně v celém roce učili :-)

Dále posílám znovu odkazy na písničky, které si děti mohou připomenout a kdykoliv zazpívat. TADY

15. června

Animal friends + předložky In, On

  • Zopakujte si slovíčka TADY nebo TADY (nebo jakkoliv jinak)

Dnes se podíváme na poslední novou věc v tomto školním roce... Ať si děti připraví jakoukoliv plyšovou hračku.

IN = V (In the box.)

ON = NA (On the chair.)

  • V odkazu TADY je nová písnička, ve které hledají Polly a Jack kocoura (Otto). Vždy se někdo ptá, děti odpovídají, kde Otto je.
  • Začněte tím, že si prohlédnete nejprve obrázek a zjistíte, že Otto je na velké kupě hraček (ON the dog, ON the snake, ...), hračky jsou v krabici (IN the box) a krabice ve skříni (IN the cupboard.). Vše si česky projít, popsat ...
  • Potom pusťte dětem písničku a ať si ukazují, o čem se zrovna v písničce zpívá a kde ta věc zrovna je (Seznámení s IN/ON)
  • Ať děti zkusí zpívat a odpovídat v písničce na otázky :-)

Teď ať si vezmou svoji hračku a postupně ji pokládají buď na něco a říkají ON nebo do něčeho a říkají IN.

  • Protože budeme příští týden pracovat se slovíčky: bed, box, chair and cupboard, můžete s nimi zkusit i předložky spojit a hračku na dané místo pokládat. (On the chair/In the bed/In the box/In the cupboard)

Děkuji a přeji hezký a úspěšný zbytek týdne! :-)

8. června

Animal friends

  • Opakování slovíček - bird, tiger, dog, cat, snake, mouse TADY
  • Seznámení s novými slovíčky, tři nová zvířátka - a SHARK, a RABBIT, a CROCODILE

Pokud na slovíčko kliknete, zobrazí se vám v překladači google, kde je možné přehrát výslovnost :-)

  • Na zadní stranu kopie z minula (nebo na papír) mohou děti nakreslit zvířátko, které bude složené z různých částí zvířat, které už znají ... Pak je mohou podle zvířat pojmenovávat a ukazovat si, kterému zvířátku která část těla patří Např. ukazují na ocásek, který je psí a říkají: It´s a dog.
  • Pusťte si nahrávku a otevřte obrázek z učebnice

Poslouchejte, o čem si myšák Spike a myška Ruby povídají, připomeňte si s dětmi otázku: DO YOU LIKE (BIRDS)? YES, I DO./NO, I DON´T.

Ať se děti zkusí ptát nebo odpovídat i samostatně, stejným způsobem jako myšky v nahrávce

NAHRÁVKA OBRÁZEK

  • Zopakujte s dětmi povely: sit down, stand up, shake your head, shake your body, jump, jump around, clap your hands
  • Pexeso na slovíčka TADY

Navíc: Pusťte dětem písničku Baby shark, je to k novému slovíčku a mohou se naučit i taneček ... odkaz TADY :-)

Děkuji a přeji úspěšný vstup do nového týdne! :-)

1. června

Animal friends

Písnička

  • Pusťte si písničku a připomeňte si zvířátka, která jsme se učili ... 
  • Slyší děti slovíčka v písničce? Pusťte si ji klidně znovu a písničku zastavujte, ať vždy řeknou, které zvířátko děti slyšely, pak si ji můžete i zazpívat

                                                     

  • Slovíčka si připomeňte ještě jednou bez písničky, děti je mohou poznávat třeba podle zvuků nebo zase přehráním slovíčka ze stránky TADY

Komiks

  • Pusťte si komiks (obrázek po obrázku) a ať se děti snaží porozumět tomu, co se na každém obrázku odehrává.. Doslovný překlad by byl pro děti těžký, stačí, když porozumí situaci
  • Důležitá však bude dnes otázka "DO YOU LIKE (dogs)?" Ta je v komiksu a my s ní budeme dnes dál pracovat. Tu dětem přeložte, myšky se na to ptají kocoura ve 3. obrázku = Máš rád psy?

TADY

Kopie - Do you like ...?

  • Stáhněte si kopii, tu si vytiskněte nebo si nakreslete na papír jen smajlíky bez tváří a k nim malinkou podobiznu zvířátka
  • Vysvětlete dětem, že se jich budete ptát otázkou: Do you like mice/dogs/snakes/cats/birds/tigers? a jejich úkolem je vždy dokreslit smajlíka a odpovědět buď YES = usměvavý nebo NO = zamračený. Pokud bude potřeba, otázky jsem dětem nahrála

                                             

  • Zvířátka v kopii můžou děti podle vašich instrukcí očíslovat (jakkoliv, abychom procvičili čísla - number one is a dog, number two is a cat, ...) a také vybarvit (number one is a black dog, number two is a brown cat, ...)

Pokud budete mít ještě sílu a čas, pusťte si písničku z minulé hodiny: TADY nebo si zopakujte slovíčka TADY

Nebo ať podle pokynů předvádějí:

sit down = sedni si, stand up = postav se, jump = skákej, clap your hands = tleskej, jump around = skoč dokola, wink your eye = mrkni, touch your toe = dotkni se palce u nohy, click your fingers = luskni, hands up = ruce nahoru, hands down = ruce dolu, wave your hnads = mávej, kick your leg = kopni nohou, shake your head = zatřes hlavou, shake your body = zatřes tělem (všechny bychom měli znát

A to je pro dnešek vše, přeji Vám všem krásný zbytek týdne!

25. května

  • Úvod - pusťte si úvodní nahrávku, děti se dozví, co budeme dělat

                                                                      

  • Nová písnička:

  • Odkaz na písničku TADY
  • Opakování slovíček - vyberte slovíčko, řekněte ho v ČJ, děti mají říct správný překlad, po kliknutí na obrázek se slovíčko přehraje... TADY
  • Otevřít na obrazovce soubor, zkusit si s dětmi říct, co všechno vidí na obrázku (něco už řeknou určitě i v AJ) + poznat zvířata, se kterými se v této lekci budeme potkávat...
                                                  
  • Potom pustit video se slovíčky:

  • Kopie (školní děti mají nakopírováno, potom vlepit do sešitu HAJ):
                                             
    1. Opakuj po mně zvířata a dokresli vždycky správný ocásek z nabídky.
                                             
    2. Vezmi si pastelky a podle instrukcí každé zvířátko vybarvi. Které barvy budou děti potřebovat jim nadiktuji v nahrávce...
                                           
  • Pokud zbyl čas, zopakujte písničku z minula TADY nebo jakákoliv slovíčka z předešlých lekcí TADY

Věřím, že se všem práce vydařila!

20. května

Hezké středeční dopoledne! Vítám Vás u hravé angličtiny, dnes budeme opakovat slovíčka a stále také otázku: Can you see...? Yes I can, No I can´t. 

  • Slovíčka, opakování:
                                              

+ písnička I wash my hands TADY (je potřeba povolit AdobeFlash Player)

  • Práce s kopií a poslechem 

Stáhněte si soubor, poslechněte si nahrávku ode mě a potom si pusťte poslech (pokud nemáte možnost tisku, ať děti ukazují jenom na obrazovce
                     

  • Video: Práce s obrázkem z učebnice a s poslechem

13. května

Přeji hezké středeční dopoledne. Dnes budou děti opakovat otázku "Can you ...?" a podíváme se také na to, jak na ni budeme odpovídat. Na závěr se podíváme na několik nových slovíček, se kterými je spojená také písnička z učebnice. Doufám, že se vám všem práce podaří

  • Pusťte si video s komiksem o dvou myškách. Ruby a Spike si hrají v koupelně na umyvadle a Spikovi se stane nehoda a do umyvadla spadne... Jak to asi dopadne?

Zvuk z nahrávky nejde úplně dobře slyšet a můj hlas je někdy slyšet až moc, za to se omlouvám a přidávám proto odkaz na rozhovor s obrázky ještě TADY

  • Otázka Can you...? 
                                                         
  • Otázka Can you...? + odpověď
                                                         
  • Nová slovíčka:

  • Písnička I wash my hands TADY (je potřeba povolit AdobeFlash Player)

V tomto týdnu je to vše, moc děkuji za Váš čas! Pokud budete cokoliv potřebovat, jsem k dispozici na emailu - anna.przechowska@gmail.com nebo na tel. 604 932 999. 

Přeji krásný zbytek týdne a děti ode mě moc pozdravujte!

6. května

Hello children!

Všem přeji krásné středeční dopoledne a vítám vás u chvilky s hravou angličtinouProtože odkaz na hru z minulého týdne nebyl funkční, posílám ho znovu (otázka How old are you?: vždy je potřeba spočítat svíčky vpravo, pokud je má odpověď správná, děti kliknou na YES, pokud ne, tak na NO) a potom už nás čeká práce nová.

Podívejte se na nové video a procvičte si s paní učitelkou slovíčka, která už umíme. Na konci videa nás čeká pár slovíček nových, která se budou také týkat koupání

  • Zahraj si ještě hru na zopakování slovíček z videa (zelené políčko "play quiz") nebo procvičuj (fialové políčko "flashcards")

                                                             

  • Procvič si otázku Can you see a ....? - Vidíš ....? (Můžeš vidět.....?) 
  • Podle obrázků tvoř otázky, rozhlédni se po pokoji a sám si na ně odpověz: pro kontrolu otázek klikni na obrázek
    pokud ti to ještě nejde, klikni na obrázek a opakuj po mně

To je pro dnešek vše, děkuji Vám za splnění úkolů a přeji hezký prodloužený víkend...

29. dubna

  • Nahrávka s 1. úkolem                                              

                                                          

  • Hra

                                                           

  • Opakování slovíček (Je potřeba Adobe Flash Player)
                                           
  • Obrázkový diktát 
                                              

Pokud to pro vás nebude problém, byla bych ráda, kdybyste mi obrázkový diktát mohli poslat na e-mail (anna.przechowska@gmail.com) nebo WhatsApp (604 932 999). Děkuji!

  • Otázka: Can you see a (duck)?
                                              

22. dubna - Opakování 5. lekce, Úvod do 6. lekce

Nejprve si zopakujeme slovíčka a také otázky, které jsme se v lekci číslo 5 naučili. Pusťte prosím dětem video:

  • Slovíčka, Is it a..., How old are you?

Tímto 5. lekci uzavřeme a ještě se dnes podíváme na lekci novou. 

Nejprve se podíváme na slovíčka, která nás budou touto lekcí provázet. Pusťte dětem prosím další video a ať je se mnou polečně poznávají a také opakují. 

  • Slovíčka - bathtime

V učebnici pro nás připravili také písničku, která nám se zapamatováním slovíček pomůže.

Nahrála jsem vám ji na video a přidala jsem pro děti překlad do češtiny.

Dole, pod videem potom najdete odkaz na originální verzi, kterou i budete moc libovolně přehrávat nebo zastavovat. 

  • Písnička + překlad

  • Hry na procvičení slovíček
                
    (Na 1. hru je potřeba mít v PC funkční AdobeFlash Player, případně ho v prohlížeči povolit)
  • Písnička z videa - Bathtime
                           

Po minulé hodině s náhrávkami jsem se rozhodla natočit alespoň video, které vám snad ušetří trochu času. Doufám, že děti hodinu hravě zvládly, moc je ode mě pozdravujte a mějte se všichni co nejlépe!

V případě jakýchkoli dotazů se mi ozvěte na e-mail (anna.przechowska@gmail.com) nebo WhatsApp (604 932 999). 

15. dubna - Počítání v AJ

Hello children!

  • Pusťte si prosím 1. nahrávku:           
                                                
  • Zopakujte si se mnou čísla:               
                                                 
  • Stáhněte si soubor a pusťte si k němu nahrávku:
                                   
  • K souboru si teď přehrajte dle předchozích pokynů v nahrávce poslech: 
                                              
  • Udělejte si pauzu s písničkou 

  • Stáhněte si soubor s pracovním listem, list si vytiskněte nebo ať si ho děti jednoduše překreslí a pusťte si nahrávku:
                                     
  • Stáhěte si soubor s pracovním listem a pusťte si k němu poslech.
    Ať děti vždy ukaží na obrázek, který patří ke zvuku v nahrávce a na otázku What´s that? odpoví It´s a (car).
                                   
         

Uf, spoustu souborů a nahrávek, doufám, že jste si ale poradili a děti vše zvládly !

Moc Vám děkuji za práci s dětmi, přivítám jakoukoliv fotku, video apod. na WhatsApp (604 932 999) nebo e-mail (anna.przechowska@gmail.com)... (popřípadě iMessage)

8. duben Is it a (car)?

Hello children!

  • Opakování otázky How old are you? Pusťte dětem několikrát TUTO písničku a ať si ji také společně zazpívají.
  • Ptejte se dětí otázkou a vždy ukažte na některý z dortů tak, aby odpověděly správnou větou s číslovkou. Potom si úlohy vyměňte.

Př.: How old are you? TADY I´m four. 

 

  • Podívejte se s dětmi společně na video níž a pracujte s paní učitelkou na videu. My pracovní sešity sice nemáme, ale děti mohou odpovídat rovnou slovně. Děti by se s p.ú. měly seznámit s otázkou Is it a ...(car)? Je to .... (auto)?

30. března - How old are you?

Hello children! 

  • Pusťte si písničku na zahájení hodiny: TADY
  • Ať si se mnou děti zopakují hračky nejprve v JEDNOTNÉM čísle a potom v MNOŽNÉM čísle
  • Teď jim pusťte TUTO nahrávku, aby si připravily vše potřebné
  • Ať si připraví ještě papír a mohou začít kreslit OBRÁZKOVÝ DIKTÁT 

Seznámení s otázkou - How old are you? Kolik ti je let?/Jak jsi starý? 

  • Ať děti spočítají, kolik svíček je na každém z dortů, číslici vždy v AJ:

 

  • Zkuste si s nimi popovídat, co ten dort a svíčka znamená. Potom ať si najdou dort, který patří jim. 
  • Zeptejte se jich česky otázkou: Kolik ti je? A oni ať vám odpoví: Je mi 6 nebo 7.
  • Teď se jich na to zeptejte v AJ, otázku si pusťte TADY a oni ať vám odpoví.
  • Odpovídat budou podobně, jako na otázku

What´s your name? I´m (Anička) tak podobně How old are you? I´m (ten)

Příklad:

How old are you? I´m seven. Kolik ti je? Je mi 7.

How old are you? I´m six. Kolik ti je? Je mi 6.

  • Na webových stránkách školy s nadhledem jsou hezké hry, které čtou slovíčka dětem podobně jako překladač, takže u procvičování nebudou potřebovat vaši pomoc. Posílám několik typů na procvičování v tomto týdnu :)

čísla/numbers - TADY a TADY

hračky/toys - TADY 

barvy/colours - TADY a TADY

Děkuji Vám za práci, kterou s dětmi v AJ děláte. Pokud budete cokoliv potřebovat, napište mi e-mail (anna.przechowska@gmail.com) nebo jsem vám k dispozici na tel./WhatsApp (604 932 999).  Můžete mi poslat kopie z minulých týdnů, ráda se na ně podívám nebo jakoukoliv fotku/video dětí při práci v AJ :).

Mějte se v těchto dnech co nejlépe, AP

25. květen